Strefa klienta

Blog

Napoje energetyczne alternatywą dla kawy?

W dobie wiecznego zapracowania, kiedy brakuje czasu dosłownie na wszystko, większość z nas nie wyobraża sobie normalnego funkcjonowania bez odpowiedniej dawki kofeiny. Wspomniany środek psychoaktywny działa przecież pobudzająco na układ nerwowy, usuwa zmęczenie, poprawia nastrój i koncentrację oraz zwiększa wydolność fizyczną organizmu (!) Kofeinę znajdziemy w lubianej przez większość osób kawie, jednak nie jest to jedyne źródło wspomnianej substancji. Jako alternatywę można wskazać m.in. napoje energetyczne (zwane potocznie energetykami), których zaletą jest fakt, że, dzięki szczelnym opakowaniom przez długi czas nie tracą swoich walorów smakowych.

Zobacz

Beauty Body. Ciało jest cudem!

Każde ciało jest absolutnie genialne pod względem wyglądu, mechaniki, funkcjonowania, ruchu, zasobów odnowy, regeneracji, samoleczenia, udoskonalania… Jest tak fenomenalnym organizmem, że nie mieści się to w mojej głowie, a praca z ciałem stanowi dla mnie źródło codziennego zachwytu. Obserwowanie progresu, odkrywania siły, zasobów i możliwości ciała przez moich podopiecznych daje mi ogromną satysfakcję.

Zobacz

Regeneracja po treningu

Wydaje Ci się, że masz wszystko pod kontrolą: wykonujesz cztery treningi w tygodniu (każdy dokładnie mierzony pulsometrem), realizujesz sesje cardio, liczysz kalorie i makroskładniki posiłków. Mimo to, od jakiegoś czasu nie widzisz żadnego progresu, a kiedy przychodzi kolejny dzień zaplanowanego treningu dostrzegasz, że brakuje Ci siły. Czy zastanawiałeś się, dlaczego tak się dzieje?

Zobacz

Aktywność fizyczna osób starszych

Starzenie się to fizjologiczny proces, który dotyka każdego człowieka. Niestety, wraz z wiekiem poziom sprawności i wydolności fizycznej obniża się. Dodatkowo, siedzący tryb życia i niedostateczna ilość ruchu, który jest ograniczony jedynie do wykonywania codziennych czynności (takich, jak praca, sprzątanie, gotowanie, czy zakupy) w połączeniu z nieprawidłowym odżywianiem powoduje szereg negatywnych zmian w organizmie prowadząc m.in. do osłabienia kości i zwiększenia ich podatności na złamania.

Zobacz

Stabilizacja centralna. Czym jest, jak ją naprawić i jak ćwiczyć?

Praca nad stabilizacją centralną przeciwdziała przeciążeniom kręgosłupa i odgrywa ogromną rolę w prewencji urazów kończyn dolnych. Mięśnie środka pełnią bardzo ważną rolę w funkcjonowaniu całego aparatu ruchu, dlatego praca nad ich kształtowaniem i wzmocnieniem powinna stać się nieodzownym elementem każdego treningu, a także podstawą rehabilitacji.

Zobacz

Zumba zmienia ludzi. I to nie tylko fizycznie!!!

Fenomen Zumby polega na jej prostocie i niesamowicie energetycznej, pozytywnej muzyce latynoskiej, która towarzyszy ćwiczeniom. Na zajęciach można się poczuć, jak na dobrej imprezie😉, ponieważ podczas ćwiczeń uwalniają się endorfiny szczęścia i choć na chwilę zapominamy o problemach, czy troskach dnia codziennego. Nie ma tu znaczenia, czy umiesz tańczyć, jak wyglądasz, ile ważysz, czy w jakim jesteś wieku…

Zobacz

Mobility. Dlaczego jest tak ważne i co ma wspólnego z jogą?

Ćwiczysz na siłowni? A może uczęszczasz na wzmacniające zajęcia fitness? Jeśli tak, już wiesz, że efektem treningów powinna być nie tylko „krata” na brzuchu, czy ”dopakowany” biceps. Istotna jest również zdolność wykonywania ruchów w pełnym zakresie, ponieważ fizjologiczne, pełne zakresy ruchów są podstawą do budowania sprawności fizycznej i siły.

Zobacz

Muscule mind connection

Jeśli jesteś jedną z osób, która chce świadomie pracować z ciałem i uważasz, że możesz więcej - to artykuł przeznaczony dla Ciebie! Tekst został poświęcony jednej prostej rzeczy, która pomoże Ci w doborze obciążenia i wyznaczeniu sobie odpowiedniej objętości treningowej (czyli ilości wspomnianego obciążenia, z jakim będziesz pracować) np. przez najbliższy tydzień, czy miesiąc.

Zobacz

Rusz się po zdrowie

Zgodnie z najnowszymi danymi opublikowanymi w Lancet Global Health przez Światową Organizację Zdrowia, co czwarta osoba dorosła nie spełnia zaleceń WHO dotyczących aktywności fizycznej. Tymczasem brak ruchu, zła dieta, ciągły stres, nadużywanie alkoholu i nikotyny czy nieprzespane noce zwiększają ryzyko zachorowalności na choroby cywilizacyjne (m.in. otyłość, choroby układu krążenia, cukrzyca tupu II) i przedwczesne zgony.

Zobacz

Rola rozgrzewki w treningu

Rozgrzewka jest niemalże najważniejszym elementem treningu. Ma na celu przygotowanie do wysiłku fizycznego przez podniesienie temperatury ciała, mobilizację i aktywację obszarów ciała, które będą w głównej mierze uczestniczyły w zaplanowanym treningu w części głównej.

Zobacz